BMW sa rozhodlo ukončiť mlčanie Mony Lízy.

07.10.2018 21:25

Svetoznáma Mona Líza Leonarda Da Vinciho je aj vďaka svojmu tajomnému úsmevu, ktorý už viac než 500 rokov hypnotizuje ľudí, nepochybne jedným z najslávnejších obrazov všetkých čias. Každý, kto sa jej pozrie do očí, sa ťažko ubráni tej istej otázke: Kto to je a čo si myslí? 

BMW Group teraz odhaľuje jej tajomstvá prostredníctvom neprehliadnuteľnej kampane nového inteligentného osobného asistenta BMW na námestí pred Centrom Georgea Pompidoua v Paríži. Okoloidúci mohli  tejto ikonickej postave klásť otázky – a dozvedieť sa o tajomnej dáme prekvapivé fakty.

10-metrová Mona Líza sa rozpráva s okoloidúcimi

Každý, kto si kedy prial porozprávať sa s Monou Lízou, mal príležitosť od 1. do 3. októbra na námestí pred Centrom Georgea Pompidoua v srdci Paríža. Táto kampaň bola súčasťou programu BMW Group pri príležitosti parížskeho autosalónu pod názvom Mondial de l’Automobile 2018. Kým návštevníci Louvre sú často prekvapení tým, aká malá Mona Líza v skutočnosti je, jej rozprávajúca verzia zapôsobila už svojou veľkosťou. 10 metrov vysokú a 7,5 metra širokú LED inštaláciu mohli návštevníci Paríža obdivovať celé tri dni. Celá konštrukcia, ktorú po štyroch dňoch montáže odhalili, váži celkom 36 ton. 

Vďaka technológii sledovania tváre Mona Líza na LED obrazovke s celkovou plochou 75 metrov štvorcových vedela hýbať tvárou a rukami a odpovedať na otázky, ktoré jej návštevníci položili do mikrofónu. Ctihodná dáma pritom rozprávala plynulou francúzštinou, angličtinou a nemčinou. Ukázalo sa, že Mona Líza je milovníčkou automobilov a mimoriadne sa teší na nové BMW radu 3 Sedan, vybavené integrovaným inteligentným osobným asistentom BMW, a svoju svetovú premiéru oslávi práve na autosalóne Mondial de l’Automobile 2018.

„Inštalácia BMW Mona Líza prenáša svetovú kultúrnu ikonu do 21. storočia, čím pre inteligentného osobného asistenta BMW vytvára platformu s globálnym dosahom. Výsledok je jasný symbol toho, ako novátorské funkcie konektivity a hlasoví asistenti dokážu meniť náš svet a interakciu medzi ľuďmi a strojmi,“ vysvetľuje Stefan Ponikva, riaditeľ BMW pre podujatia a autosalóny BMW Group. „BMW Group stanovuje trendy v oblasti konektivity a intuitívneho ovládania už celé desaťročia. Pomocou svojho inteligentného osobného asistenta značka BMW prináša úplne nové pojatie radosti z jazdy a interakcie s vozidlom.“

Veľkolepú živú inštaláciu navyše sprevádzala kampaň na sociálnych médiách. Všetci tí, ktorí sa na výlet do Paríža nevydali, si ju tiež môžu vyskúšať na medzinárodnej facebookovej stránke BMW (www.facebook.com/bmw). Rozprávajúca Mona Líza pri príležitosti začiatku kampane pre nové BMW radu 3 Sedan zodpovedala aj otázky týkajúce sa tohto vozidla a inteligentného osobného asistenta BMW.

Nový inteligentný osobný asistent BMW na palube od marca 2019

Kampaň BMW Group zamerala pozornosť na nového inteligentného osobného asistenta BMW, ktorý sa s vodičmi vybraných modelov BMW bude voziť ako digitálny pasažier od marca 2019. Pomáha vodičovi ovládať vozidlo tým, že kontroluje jeho funkcie vtedy a tak, ako vodič potrebuje. Inteligentný osobný asistent BMW napríklad na pokyn „Hej, BMW, je mi zima“ zareaguje tým, že zapne kúrenie. Taktiež dokáže objasniť mnohé funkcie vozidla („Ako funguje asistent diaľkových svetiel?“), pomôže nájsť parkovacie miesto a postará sa o pohodlie vodiča – napríklad tak, že aktivuje vitalizačný program so svetelnými, tepelnými a hudobnými efektmi zmierňujúcimi únavu. Osobitým prvkom asistenta je aj to, že si ho môžete sami pomenovať.

Na cestách po celom svete sa pohybuje už viac než 11 miliónov prepojených vozidiel BMW Group a spolu s nimi tri milióny registrovaných používateľov systému BMW Connected. Inteligentný osobný asistent BMW má všetky predpoklady pokračovať v tomto úspešnom príbehu.